Esimerkiksi Lehdolla asunnonostajan kokemus käynnistyy, kun uusi kohde tulee varattavaksi reaaliaikaiseen myyntiportaaliin (asunnot.lehto.fi). Asiakkaiden antamat tiedot kootaan laajasti myynnin järjestelmään aina sisustusvalinnoista viimeisimpiin vuosikorjauksen toimenpiteisiin saakka. Arvokkaan tiedon avulla pyrimme luomaan entistä parempaa asiakaskokemusta ja rakentamisen laatua.
Lehdon asuntomyynnissä on pystytty kehittämään jo omaa työtapaa järjestelmän avulla. Myyjien aika järjestelmän parissa on jo puolittunut perinteiseen tapaan verrattuna. Lähtökohtana on se, ettei mitään tietoa syötetä enää useisiin eri järjestelmiin, vaan kerran syötettyä tietoa pyritään rikastamaan niin, että se palvelee koko rakentamisen elinkaarta. Asuntotuotantomme kasvaessa myös tällainen oman työmme kehittäminen parantaa merkittävästi tuottavuuttamme.
Toinen digiaskeleemme liittyy asuntorakentamisessa luovutuksen jälkeiseen aikaan. Juuri lanseerattu lisä Lehdon digitaaliseen alustaan mahdollistaa asiakkaalle helpon tavan ilmoittaa esim. havaituista takuunalaisista virheistä, joka parhaimmillaan tavoittaa lähimpänä olevan asentajan nopeasti paikalle. Koko elinkaaren vahva, pitkälle viety digitaalinen tiedonkeruu ja analysointi auttavat meitä havaitsemaan systemaattisesti missä onnistumme ja missä emme.
Rakentamisen digitalisaatio on vasta alussa, mutta Lehto tekee rajusti töitä ollakseen mukana tässä kiehtovassa muutoksessa. Loppu viimein tästä kehittämistyöstä hyötyvät asiakkaamme neljällä eri palvelualueella.
Tämä on blogi Lehdon kehittämästä talousohjatusta rakentamisesta. Avaamme tarina kerrallaan, mistä Lehdon innovaatiossa on kyse.